4 Yorum
User’in avatarı
Enes Reyhan’in avatarı

Hocam yıllardır obsidian kullanıyorum. Benim sistemim de para sistemi üzerine kurulu ama bunu yapay zeka ile kolaylaştırmak bence düşünce tembelliğine sevk eder diye düşünüyorum. Denemek için bunun benzerini yaptım ama sonra kullanmaktan vazgeçtim. Kaynaklardan bir fikir üretmek veya proje üretmek aşaması zihni diri tutan kısım. Bağlantılar oluşturmayı, bağlam kurmayı bence makinaya bırakmamak lazım.

Hakan Akben’in avatarı

Evet, kesinlikle katılıyorum. yazının başında bundan bahsettim. Bu yüzden benim sistem çift aşamalı.

Enes Reyhan’in avatarı

İşin amelelik kısmını da kendim yapmayı seviyorum birazda. Boşa harcanmış vakit gibi görünse de kaynaklardan kendi düşünce süzgecinden geçirip yazdığın şeyler zihin açıcı oluyor. Yapay zekayı obsidian'a karıştırmıyorum. Fikir almak veya zihin açmak için metinleri notebook lm, gemini, cloud gibi platformlarda değerlendirip kullanmak istediklerimi not defterimin kaynaklarına çekiyorum. Hepsi manuel :)

Hakan Akben’in avatarı

Not sisteminin en önemli parçası notları derleme kısmı. Burası düşünsel bir amelelikten ziyade netleşme yeri. Notların kalitesi burada artıyor. Ancak bunların erişilebilir ve farklı formatlarda dağıtılabilir olması için LLM kullanmak mantıklı. Tamamen otomatik sistemler ya da tamamen LLM ile yazılmış içerikler kişiyi yazdığı içerikten koparıyor ve yabancılaştırıyor. Bu yüzden tamamen otomatikleşmiş sistemleri kullanmıyorum ve tavsiye etmiyorum. Yazı yazmak insanı rahatlatan, düşüncelerini netleştiren önemli bir eylem. Sonuç ne kadar iyi olursa olsun bunu tamamen yapay zekaya devretmemeli. Sistematik bir hat üzerinde yapay zeka ile görev paylaşımı yapmak şu an için en doğrusu.